Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

Λίγα λόγια για την Sambuca


Ένα από τα πράγματα που με χαρακτιρίζει (θα μπορούσα να πω ακόμα και πως με στιγματίζει, με την καλή έννοια) είναι η επιλογή στο ποτό μου. Την οποία έχω περάσει και σε φίλους και συγγενείς.

Για να πω την αλήθεια δυσκολεύτηκα να θυμηθώ πότε ήπια πρώτη φορά αυτό το ποτό, αλλά μετά από αρκετή σκέψη θυμάμαι πως ήταν σε ένα πάρτι του λυκείου μου όταν ο κολλητός μου, μου πρόσφερε να δοκιμάσω από το ποτό του, το οποίο ήταν η Sambuca.

Από τότε έχει γίνει η βασική επιλογή μου, και ίσως το μοναδικό ποτό που έχω πάντα σπίτι μου. Θα μπορούσα να γίνω πολύ συναισθηματικός τώρα, αλλά θα αρκεστώ στην έρευνα τις αναζητήσεις και τα όσα έχω δει, γευτεί, ακούσει και διαβάσει γι αυτό το ποτό! First things first όμως...

Η Sambuca είναι ένα ιταλικό λικέρ. Είναι τόσο δυνατό όσο η βότκα και το ουίσκι (37.5%), αλλά είναι πιο εύκολο να το πιει κανείς λόγο της γλυκύτητάς του, η οποία καλύπτει τη γεύση του αλκοόλ.  Η γεύση της είναι σαν του γλυκάνισου ή γλυκόριζας και θα τη βρείτε σε διάφορα ποικίλα χρώματα, συμπεριλαμβανομένου του χρυσού (στην πραγματικότητα διαφανές), του μαύρου (σκούρο μωβ), κόκκινου, μπλε και χρυσού (οι τρεις τελευταίοι χρωματισμοί σπανίζουν πάρα πολύ στη χώρα μας). 

Πίνεται σκέτη ή με τρεις κόκκους καφέ (γνωστή ως Sambuca con mosca) στο ποτήρι, (οι κόκκοι συμβολίζουν την υγεία, την ευτυχία και την ευημερία). Πίνεται ωστόσο και φλεγόμενη. Ένας δημοφιλής τρόπος είναι αφού την ανάψετε να την σβήσετε με το χέρι σας. Το στόμιο του ποτηριού τότε κολλάει στο χέρι λόγο της αναρρόφησης ενώ με τα από λίγο η όλη φυσική τελειώνει και είστε έτοιμοι να την πιέτε όσο ακόμα είναι ζεστή. Μπορείτε στη φλεγόμενη Sambuca να βάλετε και τους κόκκους καφέ οι οποίοι αφού καούν ελάχιστα θα προσθέσουν ένα ωραίο άρωμα και μια ιδιαίτερη γεύση στο ποτό σας.

Υπάρχει βέβαια κι ένας άλλος τρόπος σερβιρίσματος της Sambuca τον οποίο δεν το βλέπουμε αρκετά συχνά σήμερα. Αφού βάλουμε στο ποτήρι Sambuca με κακούς καφέ την ανάβουμε. Για να την σβήσουμε χρησιμοποιούμε ένα δεύτερο ποτήρι ως καπάκι στο πρώτο. Και τώρα αρχίζει το special part. Αφαιρείτε το δεύτερο ποτήρι και το τοποθετείτε άμεσα ανάποδα σε μια χαρτοπετσέτα αφού περάσετε ανάμεσα (από τη χαρτοπετσέτα και το ποτήρι) ένα καλαμάκι. Όπως ελπίζω να φανταστήκατε τώρα μπορείτε να καπνίσετε τον ιδιαίτερο αέρα που βρίσκεται εγκλωβισμένος κάτω από το ποτήρι.



Σε περίπτωση πάντως που θέλετε να την πιείτε σκέτη, μπορείτε να προσθέσετε λίγο πάγο (ο οποίος δίνει έναν “συννεφιασμένο” τόνο στο χρώμα του ποτού σας), η να την αναμείξετε με νερό ή cola.

Ελπίζω αν δεν την έχετε δοκιμάσει να την δοκιμάσετε...!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου